Bernard Lama oraz podróże

Czytam sobie w ostatnich miesiącach, bardzo niespiesznie książkę Johna Gimlette „Dzikie wybrzeże”. Autor dość dogłębnie penetruje wschodnie wybrzeże Ameryki Południowej. Nie byłoby w tym nic specjalnie sensacyjnego czy też odkrywczego, gdyby nie to, że lista odwiedzanych krajów jest następująca: Gujana, Surinam i Gujana Francuska. Kraje te wcześniej kojarzyły mi się głównie z piłkarzami Holandii bądź Francji, którzy urodzeni hen daleko, wychowywali się już w Europie i tam robili piłkarska karierę. Clarence Seedorf, Bernard Lama czy wreszcie Florent Malouda, który ostatnio dał się we znaki drużynie Legii, to najwybitniejsze przykłady opisanego wyżej schematu. Ile ktoś z Was, wie na temat Gujany albo Surinamu? Prawie nic. Dla mnie Surinam równał się Seedorf.



Dzięki książce Brytyjczyka nieco poszerzyłem horyzonty. Postanowiłem też wreszcie poważniej zająć się podróżami i później opisywaniem tego, co widziałem. Wpis ten sklecam naprędce, tuż przed wyjściem do pracy. Niech będzie on jednak zapowiedzią pewnych zmian na blogu. Postaram się dość regularnie, poza jakimiś refleksjami dotyczącymi Krakowa, świata codziennego oraz literatury spisywać wspomnienia z miejsc, w których byłem. Będzie to oczywiście ledwie namiastka „prawdziwego bloga podróżniczego”. Postaram się, co może być trudne i czasochłonne bardziej kierować się w stronę reportażu. Nie zabraknie jednak też "szalonych przygód", "mrożących krew w żyłach opowieści" oraz "słitaśnych foteczek". Dla każdego coś miłego. 

Chciałbym z czasem potraktować tego bloga, jako dziennik z podroży. Być może kiedyś uda się wyjechać na dłużej, walczyć z biedą oraz chłodem i co dwa-trzy dni wysyłać do czytelników sygnał: „żyję, żyję tak, jak to opisałem”.

Będę się starał, żeby było ciekawie. Ci, którzy mnie znają (a na chwilę obecną to pewnie 99% osób, które to czytają), wiedzą, że nudno nie było. Postaram się wybierać taki rodzaj narracji, pisania o podróżach, żeby równie dobrze się to czytało, jak mam nadzieję, czasem się słuchało.




Etykiety: ,